Manager Projectbeheersing

Wat is het werk?

We hebben een interessant project voor een manager projectbeheersing, omgeving Goes/Rotterdam, voor de renovatie van de Zandkreeksluis. 

De Zandkreeksluis is de verbinding tussen het Veerse Meer en de Oosterschelde en dateert uit de jaren ’60. Het sluiscomplex bestaat naast de kolk uit twee beweegbare bruggen in de N256. De renovatiewerkzaamheden omvatten onder andere nieuwe systemen voor bediening, besturing en bewaking, het vervangen van sluisdeuraandrijvingen, aanpassingen vanuit de machinerichtlijn en renovatie van diverse werktuigbouwkundige en civiele constructies.

Bij de gunning voor het project is van een een 2-fasen aanpak gebruik gemaakt. Hierbij maken opdrachtgever en de aannemerscombinatie in de eerste fase samen het ontwerp, waarbij onzekerheden zoveel mogelijk worden weggenomen. Op basis van het ontwerp wordt de definitieve prijs overeengekomen. In de tweede fase wordt het project daadwerkelijk uitgevoerd. Op dit moment zit het project in fase 1, de bedoeling is om in 2025 de uitvoerende fase (fase 2) te starten.

Wat ga je doen?

De manager projectbeheersing bij de Zandkreeksluis is verantwoordelijk voor het organiseren en inrichten van de standaardprocessen, die ervoor zorgen dat het project ‘in control’ blijft. Hij stuurt een team aan met een specialist voor alle disciplines; planning, contract, omgeving, documenten en processen. Met dit team zorgt de manager projectbeheersing voor overzicht van het project en bewaakt hij de voortgang. Naast de aansturing van het team heeft de manager projectbeheersing zelf het risicomanagement in beheer.
Daarmee is de manager projectbeheersing een belangrijke spil in de bijdrage aan de integrale samenwerking en de tevredenheid van de stakeholders en opdrachtgever. 

 

Ben jij de juiste manager projectbeersing voor dit werk?

De ideale manager projectbeheersing voor dit project heeft ervaring met RWS-contracten in grotere werken. Ervaring met 2-fasencontract is een pré, maar geen vereiste. Verder heeft hij een afgeronde WO of HBO opleiding, een ruime ervaring in projectbeheersing en system engineering, kennis van procesmanagement, verificatie & validatie, informatie- en documentmanagement, planningmanagement en risicomanagement. Leidinggevende, organisatorische en commerciële vaardigheden zijn belangrijk. 

Over Synergie projectmanagement

Synergie projectmanagement is een gevestigd projectmanagementbureau dat samenwerkt me dé grote aannemers en overheidsinstanties in Nederland en België. Wij zijn gespecialiseerd in werken met een flexibele schil, waardoor we alleen projecten realiseren waarvan we echt weten: dit is de juiste persoon op de juiste plaats. We hebben kennis van de markt en staan voortdurend in contact met ons netwerk én onze klanten. We luisteren naar wat echt nodig is. Voordat we een project realiseren spreken we altijd zowel de klantkant als de zelfstandige professional persoonlijk en gaan we ook mee op gesprek. Onze kernwaarden zijn integriteit, plezier en verbinding – we doen het graag samen.

Enthousiast over dit project?

Neem contact op met Andreas Lehmann
06 - 11 29 63 63
andreas@synergie-pm.nl

Info

Functietitel:
Manager Projectbeheersing / Procesmanager
Fase Project:
Planfase, Realisatiefase
Status:
Open
Regio:
Zeeland, Zuid-Holland
Inzet:
24 - 40 uur/week